Annual General Meeting 2021
Call for Expressions of Interest
CAPA is preparing for the 2021 AGM to be held the summer of 2021, date and location to be confirmed. For 2021 the CAPA Executive positions will be up for election and nominations are open for all positions listed below. Most notably we are adding the position of 2nd Vice-President and Director of Communications. Our current Treasurer will be retiring.
President: The president is the Chief executive Officer and stays tuned to the needs of the Association and its membership as well as the public interest in photography.
Vice-President: Shall direct the General Services of CAPA and stay attuned to the Association’s administrative needs for all major programs not assigned to other divisions.
Vice-President: Assists in the overall duties of the executive and specially provides the interface to the Canadian Camera Conference preparation.
Secretary: Shall prepare an Agenda for all Board meetings and AGM. The Secretary shall collect, and Assemble Directors reports and distribute them with the Agenda to all Board members two weeks in advance. The Secretary shall maintain all communications records and other items as required.
Treasurer: Performs duties required by the laws of Canada under which this Association is incorporated; sign cheques on behalf of this Association, when required; supervise the preparation of an annual budget and oversight of all financial activities.
Director of Communications: The Director of Communications overall responsibility will be to ensure coordination, promotion and consistency of information through all of CAPA’s communication channels, including the Website, Facebook Page, Magazine, Newsletter and Email Communications with CAPA constituents.
If you have an interest in serving on the CAPA Board in any of these positions, contact:
Larry Breitkreutz, FCAPA, Hon. FCAPA
Chair, CAPA Nominating Committee
Assemblée générale annuelle 2021
Appel à manifestation d’intérêt
L’ACAP se prépare pour l’AGA 2021 qui se tiendra à l’été 2021, date et lieu à confirmer. Pour 2021, les postes de direction de l’ACAP seront éligibles et les candidatures sont ouvertes pour tous les postes énumérés ci-dessous. Plus particulièrement, nous ajoutons le poste de 2e vice-président et directeur des communications. Notre trésorier actuel prendra sa retraite.
Président: Le président est le chef de la direction et reste à l’écoute des besoins de l’Association et de ses membres ainsi que de l’intérêt public pour la photographie.
Vice-président: Dirige les services généraux de l’ACAP et reste à l’écoute des besoins administratifs de l’Association pour tous les grands programmes non affectés à d’autres divisions
2e vice-président: Assiste dans les tâches générales de l’exécutif et fournit spécialement l’interface pour la préparation de la Conférence canadienne de la caméra.
Secrétaire: doit préparer un ordre du jour pour toutes les réunions du conseil et l’AGA. Le secrétaire recueillera et assemblera les rapports des administrateurs et les distribuera avec l’ordre du jour à tous les membres du conseil deux semaines à l’avance. Le secrétaire doit conserver tous les enregistrements de communications et autres éléments selon les besoins.
Trésorier: exerce les fonctions requises par les lois du Canada en vertu desquelles l’Association est constituée; signer des chèques au nom de cette association, au besoin; superviser la préparation d’un budget annuel et superviser toutes les activités financières.
Directeur des communications: La responsabilité globale du directeur des communications sera d’assurer la coordination, la promotion et la cohérence de l’information à travers tous les canaux de communication de l’ACAP, y compris le site Web, la page Facebook, le magazine, le bulletin d’information et les communications par courriel avec les membres de l’ACAP.
Si vous souhaitez siéger au conseil d’administration de l’ACAM à l’un de ces postes, contactez:
Larry Breitkreutz, FCAPA, l’hon. FCAPA
Président, Comité des candidatures de l’ACAP