Membership FAQ

Gold Medal Jiahua Elite Photography Association Stella Hua Miss Teenager Canada
Honour Ilana Block Green Heron Coming In For A Landing
Honour Leah Gray Fresh Salmon
Prince George Photography Club
1st Merit Wildlife Barbara Marszalek Early Bird Gets The Worm

How much does individual membership cost?

A one-year membership for an individual is $65.  Read more about the benefits of membership in CAPA.

 

What if I want my family to join?

A family membership includes you, and up to three others living at the same address. With a family membership, each member of your family enjoys all the benefits and services available to individual members. Read more.

 

How much does a family membership cost?

A one-year membership for a family is $80.  Read more about the benefits of membership in CAPA.

 

Can I pay for my membership online?

Yes, all memberships are now purchased online. When you select your membership, you will be taken to the Checkout Page where you can choose your payment method: E-transfer, PayPal (with or without a PayPal Account), or Pay by Cheque. Join CAPA.

 

Do I need to set up a PayPal Account to pay for my membership?

No. When you choose your membership and are taken to the Checkout Page, just select PayPal as your method of payment. From there you will be taken to a page where you can enter your credit card information without setting up a PayPal account. The funds will be transferred from your credit card to CAPA’s PayPal account.

 

Can I Purchase a Gift Membership for someone special?

Yes, and we will provide you with a Gift Membership Letter for you to give to the recipient. Please contact the Membership Administrator Eleanor Campbell at membership@capacanada.ca or call her at 1-236-586-3938. She will help you set the membership up.

 

How much does a photography club membership cost?

It depends on the size of your photography club. A one-year membership for a club of 20 members or less is $65.  Larger clubs will pay a different amount. Go to the this page to see the membership dues for your club.

 

What does our club receive if we join CAPA?

Through your designated CAPA representative, your club will be connected to like-minded photography groups across Canada. CAPA member clubs receive access to a PDF of Canadian Camera magazine quarterly for distribution to club members. Member clubs can enter national club competitions and are listed on the Clubs Page of the CAPA website with a link to your club’s website. Read more about the benefits for your club as a CAPA member.

 

Who do I contact for information about my membership?

For questions about your membership, send an email to our Membership Administrator Eleanor Campbell at membership@capacanada.ca or call her at 1-236-586-3938.

 

What if I need to cancel my membership?

Just send an email to our Membership Administrator Eleanor Campbell at membership@capacanada.ca or call her at 1-236-586-3938. Please note that there are no partial year refunds for cancelled memberships. Your membership in CAPA will continue until your normal expiry date.

Print Friendly, PDF & Email

Combien coûte un abonnement individuel?

L’abonnement individue d’un an coûte  $65.  Découvrez les avantages d’un abonnement à l’ACAP.

 

Existe t-il une formule d’abonnement pour la famille?

L’abonnement famille vous inclue vous ainsi que jusqu’à trois autres personnes vivants à la même adresse. Cette formule permet à chaque membre de profiter de tous les bénéfices et services disponibles pour un membre individuel. Apprenez en plus.

 

Combien coûte un abonnement famille?

L’abonnement famille d’un an coûte  $80.  Découvrez les avantages d’un abonnement à l’ACAP.

 

Est-il possible de payer mon abonnement en ligne?

Oui. Tous les abonnements peuvent être achetés en ligne. Après avoir sélectionné votre modèle d’abonnement, vous serez dirigé vers la page de paiement. Vous pourrez alors choisir une méthode de paiement:  transfert électronique, PayPal (avec ou sans compte PayPal) ou bien paiement par chèque. Joignez vous à l’ACAP.

 

Ai-je besoin d’un compte PayPal pour payer mon abonnement?

Non. Quand vous choisirez de payer votre abonnement vous serez dirigé vers la page de paiement.  Choisissez PayPal. Vous serez alors dirigé vers une page qui vous permettra de d’entrer les informations de votre carte de crédit sans avoir besoin d’ouvrir un compte PayPal. Les fonds seront alors transférés depuis votre carte de crédit au compte Paypal de l’ACAP.

 

Est-ce que je peux acheter un abonnement cadeau pour une personne speciale?

Oui, et nous allons vous fournir une lettre d’abonnement cadeau que vous pourrez offrir au récipiendaire. Veuillez prendre contact avec l’administrateur des abonnements Eleanor Campbell à membership@capacanada.ca ou bien appelez à 1-236-586-3938. Elle vous fournira de l’aide pour définir cet abonnement.

Combien coûte un abonnement pour un club de photographie?

Cela dépend de la taille du club. L’abonnement d’un an pour un club de 20 membres ou moins coûte $65.  Les clubs de plus grande taille auront à payer un montant différent. Consultez cette page pour connaitre le coût de l’abonnement pour votre club.

 

Quels sont les avantages pour mon club d’être membre de l’ACAP?

Par l’intermédiaire de votre représentant désigné auprès de l’ACAP, votre club sera en lien avec d’autres clubs de photographie comme le vôtre à travers le Canada. Les clubs membres de l’ACAP ainsi que leurs membres ont accès à la version numérique de la revue Canadian Camera publiée trimestriellement. Les clubs membres peuvent participer aux concours nationaux et sont inscrit dans la liste des clubs sur la  page Web des clubs membres de l’ACAP avec un hyperlien vers le site Web de votre club. Consultez la description de tous les avantages pour votre club d’être membre de l’ACAP.

 

Qui puis-je contacter pour obtenir de l’information sur mon abonnement?

Les questions à propos de votre abonnement peuvent être envoyées par courriel à l’administrateur des abonnements, Eleanor Campbell, à membership@capacanada.ca ou bien appelez à 236-586-3938.

 

Que faire si je dois annuler mon abonnement?

Connectez-vous, consultez votre compte de membre et sélectionnez l’option d’annulation. Ceci fait, toutes les transactions concernant votre abonnement seront détruites. Si vous décidez de redevenir membre de l’ACAP, vous devrez redémarrer comme un nouveau membre. Prenez note qu’il n’y a pas de remboursement suite à une annulation.