cliquez ici pour le français
Scope of Competition
The audio visual (AV) competition submissions may consist of a multimedia presentation composed of photography, video, time lapse, music and narration, text or a combination thereof.
The emphasis of the presentation will be the blending of these components into a cohesive storyline. The transition between the images should flow harmoniously with the appropriate colour or tone complementing the selected theme and images.
Must include a separate “Competition-Entry-Form“ (double click here to download the entry form to your computer)
Competition Processes
- Closing Date of Competition – March 15, 2021 at midnight Eastern Standard Time.
- Open To – All paid-up CAPA members and camera clubs associated to CAPA. Read Eligibility here.
- CAPA individual members and camera clubs are limited to one AV submission. For a club submission for this competition, the audio visual presentation can be produced by 1 or more club members.
- Prior to the closing time and date of the competition, the Entrant will electronically transfer the completed Audio Visual Competition Entry Form (double click here to download the entry form to your computer (.doc) and a copy of the Audio Visual presentation to the Competition Chair Person.
- Please make sure you receive a confirmation email by the Chair that your essay has been received. If not please contact Competition Chair Person. CAPA assumes no responsibility for lost essays “in transit” where no confirmation receipt is sent.
- Send via electronic transfer methods, (such as the free WeTransfer application available from WeTransfer.com) to annalimi1@outlook.com (note: limited to 2GB files)
- Distribution of CAPA Awards And/Or Commercial Prizes – will be coordinated by the CAPA Director of Competition
- Competition Chair Person – Ann Alimi – annalimi1@outlook.com . If you have any questions about this competition, please email Ann.
click here for English
2020 Présentation Audio Visuelle
Portée du concours
Les présentations au concours audiovisuel (AV) peuvent consister en une présentation multimédia composée de photographies, de vidéos, d’animations, de musiques et narration, de textes ou d’une combinaison de ces composantes.
L’emphase de la présentation sera l’intégration de ces composantes dans un scénario cohérent. La transition entre les images doit s’écouler harmonieusement avec des couleurs et des tons appropriés complétant le thème choisi et les images.
Doit inclure un (AV-Competition-Entry-Form)
Les processus de compétition
- Date de clôture– 15 mars 2021à minuit heure normale de l’est (HNE).
- Deux concours en parallèles – le concours ‘’Individuel’’ de l’ACAP seulement pour les membres de l’ACAP et le concours ‘’Club’’ pour tous les clubs photos. Les membres individuels et les clubs ne peuvent soumettre qu’une seule présentation. La présentation soumise par un club peut être produite par 1 ou par plusieurs membres du club.
- Les participants doivent transmettre électroniquement le formulaire complet de participation du concours audio-visuel et une copie de la présentation audio visuelle au coorodonateur du concours avant la date et l’heure de fermeture du concours
- Assurez-vous de recevoir une confirmation par courriel du coordonnateur que votre présentation a bien été reçue. Sinon prenez contact avec le coordonnateur de l’ACAP. L’ACAP ne prend aucune responsabilité pour les présentations perdues en ‘’transit’’ lorsqu’une confirmation de réception n’a pas été transmise
- Utilisez les techniques de transfert électronique (tel que WeTransfer disponible à WeTransfer.com et qui est gratuit) à anthie@hotmail.com (note: taille limitée à des fichiers de moins de 2GB).
- La remise des prix de l’ACAPet/ou les prix commerciaux sera coordonnée par le directeur des concours de l’ACAP
- Coordonateur du concours – Ann Alimi – annalimi1@outlook.com